Uprzejmie informujemy, że 1 czerwca wprowadzona została istotna zmiana dotycząca udzielania pożyczek. Instytucje pożyczkowe mają obowiązek sprawdzać czy numer PESEL Klienta wnioskującego o finansowanie jest zastrzeżony.

    Nowe zasady

    Jeżeli zastrzegli Państwo swój numer PESEL, niestety nie będzie możliwe udzielenie Państwu pożyczki. Rozumiemy, że mogą Państwo nie planować zaciągania zobowiązań w najbliższym czasie i w takim przypadku zastrzeżenie numeru PESEL jest jak najbardziej zalecane.

    Co zrobić, jeśli chcą Państwo skorzystać z naszego finansowania?

    Przed złożeniem wniosku należy zastrzeżenie numeru PESEL tymczasowo cofnąć.

    Bez tego nie będzie możliwe zawarcie z Państwem umowy. Prosimy pamiętać, że dotyczy to także produktów typu 0% czy kart. 

    Cofnąć zastrzeżenie PESEL-u można czasowo lub bezterminowo i zastrzec go ponownie w dowolnym momencie.

    Gdzie można zastrzec i cofnąć zastrzeżenie numeru PESEL?

    W każdej chwili mogą Państwo cofnąć zastrzeżenie numeru PESEL:

    • w aplikacji mObywatel 2.0
    • przez stronę www mObywatel
    • w urzędzie gminy.

    Jak cofnąć zastrzeżenie PESEL w aplikacji mObywatel 2.0?

    Poniżej umieszczamy krótka instrukcję. Prosimy zalogować się do aplikacji mObywatel 2.0.

    Po zalogowaniu powinni Państwo widzieć następujący obraz lub podobny (w zależności od wersji aplikacji):

    Następnie należy kliknąć w panel „Zastrzeż PESEL”:

    Po kliknięciu w kafelek „Zastrzeż PESEL” będą Państwo przeniesieni do panelu wyglądającego w następujący sposób:

    Jeśli Państwa ekran wygląda jak powyżej, tj. z suwakiem przy napisie „Zastrzeż PESEL” przesuniętym w prawo, to numer PESEL jest zastrzeżony i muszą Państwo cofnąć zastrzeżenie. Jeśli suwak jest przesunięty w lewo, to numer PESEL nie jest zastrzeżony i Państwo nie muszą nic więcej robić.

    Po przesunięciu suwaka z lewo wyświetli się następujący komunikat:

    W takim wypadku należy wybrać „Cofnij bezterminowo”, by nie obawiać się o to, czy numer PESEL będzie odblokowany na czas nawiązywania z nami relacji. Zaraz po podpisaniu umowy będą mogli Państwo go zastrzec na nowo. Jeśli jednak są Państwo pewni co do daty i godziny, gdy będą Państwo ubiegać się o pożyczkę, to mogą Państwo ustawić taką datę i termin. Należy jednak pamiętać o ewentualnych opóźnieniach w obsłudze w placówce partnera, ewentualnych problemach technicznych (np. problemy z zasięgiem) itp.

    Po wybraniu odpowiedniej opcji należy użyć przycisk „cofnij zastrzeżenie”.

     

    Po cofnięciu zastrzeżenia suwak przy napisie „Zastrzeż PESEL” będzie po lewej stronie i na szaro. Wyświetli się komunikat „Twój PESEL jest niezastrzeżony”. Teraz mogą Państwo ubiegać się bez przeszkód o pożyczkę.

    Po cofnięciu zastrzeżenia mogą Państwo otrzymać SMS z potwierdzeniem:

    W przypadku pytań, problemów, zachęcamy do kontaktu z naszą Infolinią: 22 266 83 70 (pon.-pt. 8-20, sob. 9-14).

    Zwracamy uwagę, że pożyczką, do której także trzeba mieć cofnięte zastrzeżenie PESEL, są pożyczki typu 0%, odroczenie płatności oraz kartowe.

    Jeśli nie korzystają Państwo z aplikacji mObywatel lub nie robią tego przez dedykowaną stronę internetową mObywatel, zalecamy ostrożność w zastrzeganiu numeru PESEL. Takie działanie (zastrzeżenie) będzie można bowiem cofnąć tylko poprzez fizyczną wizytę w urzędzie.

    Pozdrawiamy

    Zespół LM PAY S.A.